Crazy old lady

                                                                 Datum: 2011-03-11 / Tid: 21:03:25
Jag känner mig faktiskt som en galen gammal tant. Jag är en aning snurrig nu för tiden. Men det mesta verkar gå så som jag vill ändå! Kanske för att jag lägger lite mer tid på mindre projekt? Ibland blir man lite rädd att man tappar en del av sin livskraft. Tur är det väl att den kommer tillbaka på morgonen, även om vissa kvällar är lite deppigare. Deppigheten är jag inte riktigt van vid, men antingen vänjer man sig eller gör något åt det.

Det senaste har jag tänkt mycket på orättvisor. Varför tex en pitbull ska få ta skit, hundrasism och trångsynthet från omgivningen. Folk är sååå otroligt insatta när dom handlar tex ost eller skinka av mig om innehållsförteckningen, tillsatser etc och då är det bara mat. Vad det gäller levande väsen verkar folk inte bry sig alls lika mycket längre. Enkelheten, Livsglädjen med att ha hund verkar sakta försvinna och i hundvärlden är det bara fullt av "förståsigpåare" och hundrasister mot andra raser än sina egna små taxar. Jag blir tom när jag ska slänga ihop något vettigt om det helt enkelt.

Tyvärr är Pitbulls och "starka raser" sin egen värsta fiende - deras lojalitet och hängivenhet gör dem till perfekta offret. Dom brukade kallas "All American Family" dogs. Petey var en pitbull i en barnserie i USA. Men på 90-talet blev det en mördarmaskin. Vi har haft Pitbulls i världen otroligt länge, varför tror vi oss veta eller ha rätt att säga att dom skulle blivit farligare på bara några få år? Avel är en otroligt långsam process, deras temprament kan naturligtvis inte ha ändrats så drastiskt! Men nu när världen ska vara så "öppen" mot människor av olika kultur, olika hudfärg, homosexuella, folk som är annorlunda etc så kanske trångsynta folk saknar rasismen och måste ge sig på dom som inte kan prata? Djur, hundar, är väl lämpliga offer. Bra era dårar "sparka på dom som ligger". För pitbulls, kamphundar, muskelhundar etc, alla dessa hundar har hamnat långt ner på många mänskliga listor. För mig är dom nummer ett. Kompletta hundar allihop. Med förkärlek till bullmastiff så är jag otroligt svag för även Rottweiler, Amstaff, Pitbull och en av drömhundarna. Amerikansk Bulldog. Tyvärr kan jag inte ha hur många som helst även om jag börjar bli "hundoman".

Men jag hade velat se en förändring. Efter allt hundar gjort för oss alla år så kallas dom människans bästa vän. Är vi deras är väl frågan, och då menar jag alla hundar, även dom som blivit smutskastade? Är du en hundvän? På riktigt? Läs då på. Jag säger inte att alla är lämpliga pitbullägare, och det behöver man inte vara! Man kan lika gärna ha en Golden Retriver, eller en Rottis (Eller en av varje) Men man ska göra sin egen läxa. Man ska förstå vad dom kommer ifrån och inte bara tro på media och skitsnack, den lilla uppoffringen i ert hektiska liv borde ni ändå kunna ge dom. Människans bästa vän, i synnerhet dom som behöver oss idag. Pitbullen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback