Besviken på pitbulltränaren...

                                                                 Datum: 2011-03-24 / Tid: 22:31:41
Idag såg jag ett avsnitt av mitt nya favoritprogram, Pitbulls and Parolees. Pitbullar och frivilliga fångar som precis kommit ut så att säga. Hon hade ett väldigt svårt fall med en blå pitbull som var folkilsen.

Den var "oberäknelig" och ägaren hade satt på den både stackel (koppel med spikliknande föremål in mot huden) och höll emot hunden när denna attackerade. Ägaren säger inte nej, inte fy, lägger inte ner hunden, gör ingenting! Står som ett "fån" och ser helt oförstående ut. Min hanhund i trotsåldern okastrerad testar och är aggresiv. Den bor i en kennel som är 10 x sin egen storlek och kan vanka fram och tillbaka, isolerad från ägarna på baksidan. När den väl kommer ut har den så otroligt mycket energi som den inte får ut och fullkomligt expolerar av energi och det fallet att ägaren inte har några regler what so ever, då är det mentalfel, pga färgen blå!!

Jag hade fram tills nu 90% förtroende för denna "tränare" men tappar allt när hon erkänner att hon är rädd, skyller på FÄRGEN och säger att ägaren gjort allt rätt?!!? Kastrera hunden, ut och rör på dig med den, sätt på munkorg så du kan känna dig säker. Men isloera fan inte hunden på baksidan, utan motion, utan regler!!! Dårar!

Nu blev jag ledsen.

Det som stör mig mest är ägarnas sätt att VILJA få det rätt, men att ta till tortyrredskap efter totyrredskap och förmågan inte överhuvudtaget motionera hunden! Att se ut som vilsa fjärilar som flaxxar runt och är livrädda för sin egen hund! SUPRISE, dom genomskådar dig! Gå med en nervös hund i ett spänt koppel med hemska halsband och inte ens öppna munnen och försöka säga nej! Ingen ledare, ingen förebild!

Vad händer med världen!? Vad tror ni!?!?! Suuuuck

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja ibland blir man faktiskt mörkrädd. Håller med dig på alla punkterna.

2011-03-25 @ 07:05:13
URL: http://maysan-astrid.blogspot.com
Postat av: Quila o Ronja

Sv. ??? Nu är jag inte alls med på vad du menar??? Du skriver "Tråkigt att jag är så emot kamphundar"? Vill du förklara, hur du menar.

/Susanne

2011-03-25 @ 07:46:07
URL: http://quilaoronja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback