Två hundar -akut!

                                                                 Datum: 2011-01-21 / Tid: 01:39:53
Jag har kollat på denna annonsen tidigare, det är två hundar i åldern 8 år samt 2 år som söker ett hem.
Helt gemensamt.

En rottismix på tiken 2 år, en labbekorsning på den "äldre".

Det är få förunnat att kunna hjälpa äldre vovvar, och det är få förunnat att ta sig an även dom trevligaste rottistikar. Varför? Jag vet inte! Jag förstår det inte, kanske för att vi har detta överflöd av hundar med vissa raser och liten efterfrågan?




Här är annonsen, sprid gärna!

Pris: 2 500:- REA TIDIGARE (som om det spelar någon roll?) 4 000:- Typ: Hund Plats: Lidingö
Hej!

Har nu efter mycket om och men bestämt mig för att mina två älsklingar ska få flytta. Detta pga tids- och ekonomisk brist framöver.

Tiken är en blandning 87.5% rottweiler och resterande schäfer. Hon har fått Rottisens utseende och Schäferns kropp med sina lätta ca 25kg. Hon blir två år nu den 15 dec och är precis såsom hundar är i den åldern - underbara :). Hon är en glad och livlig tik sim älskar allt och alla, perfekt familjehund. Hon gillar sök, agillity, bada och jag tror att hon skulle kunna bli bra i lydnad om man engagerade sig i detta. Hon är utställd ett par gånger med främst 1:a placeringar på blandisutställningar.

Sen har vi hanen på 8 år. Han är en korsning Labrador och Border Collie. Ser mest ut som en Labrador men väger lite mindre samt är mer smäcker iom Border Collien i honom. Han beter sig fortfarande som 5 och det är massa tåga i honom när han väl sätter den sidan till. Han är en riktigt härlig både lekkamrat och myspelle. Lugn och fin i temperamentet, lydig och pålitlig. Han gillar att strosa runt i skog och mark, bada o simma är nog det absolut bästa, men även agillity går hem hos denna man.

För mer info, och intresse maila gärna så ringer jag upp/mailar så snart jag kan pga oregelbundna arbetstider.

Berätta gärna om er och er livssituation så hörs vi av!

OBS! Hemmet är viktigare än priset!

Jag besvarar ALLA mail!

Nås på telefon tidigast 16.00 om dagarna.

http://www.blocket.se/stockholm/AKUT__2_hundar_soker_nytt_hem_ihop_el_separat_30866645.htm?ca=15&w=3


telefon: #

Kommentarer
Postat av: vadfanskajagheta.se - uppsalas största blogg!

Hej hej hoppas allt e bra med dig :) Det är så att jag startat upp en webbshop med billiga smycken :) Kika gärna in och se om du hittar något :)

Länk: http://vadfanskajagheta.se/2011/january/detta-finns-tillgangligt-just-nu-i-shoppen.html

2011-01-21 @ 01:53:28
URL: http://vadfanskajagheta.se
Postat av: MEREI

- söta de är! men har tyvärr inte råd!

2011-01-21 @ 02:03:57
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback