Det finns ingen som du

                                                                 Datum: 2011-01-09 / Tid: 17:07:22
Rätt logisk mening va? Egentligen? Men samtidigt så tycker jag ibland att vissa folk är så förbannat smarta. Enkla. Logiska. Okej, ingen människa är gud, ingen människa är mer än vad den är, men vissa växe i mina ögon ständigt. Cesar är en sån person =)

Cesar Millan  var på MyDog 2011 mässan i Göteborg. Jag var där. Vi kom inte in till läkaren först, men så hade dom EN plats. Malin och Maria orkade inte trängas, och när dom sa EN plats så smet jag in med samtycke från Älsklingen, bästa beslutet! Där satt han och pratade, logiska människa.

Han berättade om att man i USA har haft motgång mot dobberman, rottweiler osv, nu är det pitbulls a.k.a. "Kamphundar". Vi fördelar rasismen på hundarna. Vi skyller dåliga ägare, och dålig uppfostran på raserna. Och den ända kamp som kamphundar för är ju som tidigare sagt, kampen mot folks fördommar.

Om fler gjorde som Cesar, och inte försöker träna hund, utan låta hund var hund, med en enkel vägvisare i människovärlden så hade vi sluppit allt detta. Slit i kopplet, hundar som "gör upp" och folk som inte kan eller ens vill kontrollera sina hundar. "IT IS EASY TO BLAME THE DOG" Tro fan det, en hund kan inte förklara varför den blir som den blir, den kan inte säga sin åsikt, den kan inte göra mer, eller mindre än att vara hund. Oftast missuppfattar den. Hundkurser i all ära, tricks och skoj absolut, men förstå din hund, från grunden! Som han också sa, arbeta inte emot moder natur, och visst är det så. Han har också sagt att vi människor är dom ända som följer instabila ledare. Hundar gör det inte, dom genomskådar din stress, din oro, ditt temprament.

För att slippa hundförbud, vad sa han om det? Börja påverka politkerna. Man måste börja undervisa, för att slippa fördommar. Med mer undervisning kan folk få mer förståelse, och börja undervisa dom som fattar besluten. Så det är nu det vi ska göra, vi ska undervisa om våra raser, vi ska prata och diskutera, vi ska ta fajten! Vi måste ta fajten, vi måste "ge tillbaka" och visa, hur verkligheten bör ser ut, och hur den egentligen är, om man gör rätt dvs.

Tack för mig! Ps, jag petade på Cesar på utvägen. Lycka! Känns som fjorton igen, jag har alltid saknat riktiga idoler, men jag har nog en nu ;-) JAG HAR NOG BLIVIT FRÄLST :-D



Cesar Millan, 1-2 meter framför mig! Innan jag nästan fick skaka hand på håll :-D Hand/armpetning blev det iaf :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback