Tankar, drömmar och lite Idol

                                                                 Datum: 2010-10-15 / Tid: 20:30:36
Jag är en liten idolnörd. Jag tror aldrig man riktigt växer ifrån det, jag gillar konceptet. Bra musik måste givetvis vara just bra. Det är mycket smårockiga artister med som är kul att se, en av deltagarna kör min absoluta favoritlåt (Goo goo dolls - Iris). Deppig höstlåt, men det är konstigt nog nu jag börjar bli glad!

Spanien var verkligen ett upplyft i all grå verklighet. Man blir gladare, piggare och fylld av energi, och den energin behövde jag! Jag visste inte att jag saknade den förräns jag återfick den!

Vi har dessutom räddat en katt. Ja, jag säger ju det, mina djur kommer alltid till mig. Svinto hittade vi på  ICA lagret 2 veckor innan jag slutade, jag hade redan sagt upp mig. Ödet? Att vi fick Chillan av Elin och Icha efter tveksamheter från båda håll p.g.a. hennes katthat var en annan historia, och att hon blev så bra måste varit ödet. Våran lilla kattälskare! Hur som helst, ödet tror jag inte på längre! Inte sen allt hände..

Däremot så fanns denna lilla kattjejen på rätt plats vid rätt tidpunkt. Jossan min yngsta syster såg henne först. Och när jag gick ut den kvällen var det nästan kört, men hon sprang iväg. Dagen efter gick vi ut igen och hon hetsåt då med, och kom ut exakt när vi ropade inne på dagiset, under en trappa. Vrålhungrig. Vad gjorde hon där? Och katter som alltid var rena, det var hon inte heller, vi fick bada henne.

Vi åkte faktiskt direkt till Blå Stjärnan även om klockan var 10 på kvällen för att kolla Chipmärkning. Som vi misstänkte fanns det inget. Inget halsband, och ingen öronmärkning. Svullen mage och lite skygg först, men ändå rumsren och social när hon väl kom in. Så hon kan ju absolut ha varit någons, sen om hon rymt eller blivit utslängd är oviktigt. Vi vill ha henne när vi flyttar. Om inte ägaren hör av sig.

Hela området är lappat och bilder finns på facebook, med en stor bekantskapskrets i samma område borde någon om hon saknas känna igen henne. Jag om någon vet hur det är att förlora ett djur och finns ett hem ger vi ju givetvis tillbaka henne utan diskution, men finns det ingen är jag ego och blir nog inte jätteledsen heller...

Hur som helst, här hos föräldrana kunde hon ju inte stanna. Zluggo har svårt nog som det är att accpetera andra katter och hundar. Ninja gick faktiskt eftersom hon var hundvan sen liten och kom med och hälsade på som valp. Chillan har vi inte ens försökt ;-) hur som helst, Jag tror en valp kommer gå bra i 5 veckor :-)

Så Messi som vi kallar henne (ett killnamn jag vet!) men fotbollstönt som man är var det ett bra namn, dessutom är hon en liten röra (mess=röra) Messi! Tada! Så då ställde våran goa kompis Palmen upp. Så nu bor Messi i Partille i väntan på eventuell ägare som hör av sig, och om inte det, våran flytt. Utöver det väntar en annan vovve och ev kisse på flytt med, så innan vi ens har flyttat in så har man lösa trådar av djur som vi hoppas passar in i vårat nya hem sen. Ser ljust ut!

För tidigt och fästa sig vid henne egentligen, en dag i taget, men hon är ju så söt! En bild på "våran" nya sötnos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback