Semester och en brun historia

                                                                 Datum: 2010-10-07 / Tid: 19:48:35
Jag har varit på semester med min Älskling och 4 härliga vänner. Min barndomsvän Alexandra, hennes sambo Micke. Samt Karlsson och Johanna som stod för boendet, underbart! Stort tack mina vänner! Jag behövde verkligen komma bort lite. Bruna blev vi faktiskt en del iaf ;-) Shopping och ja en "del" party var det med. Bäst utöver sällskapet var nog ändå maten. Sjukt bra mat och många resturnager. Me likey big time! Hur som helst är jag mycket mer laddad och utvilad än på hela året. Trots lite kattmardrömmar i huvudet om Aska så gick det rätt smartfritt att släppa livet här hemma. Men redan imorgon är jag tillbaka på jobbet, det är skönt det faktiskt!

Det var inte överflöd av "vild"hundar heller, så det kändes ju med bra att man slapp skuldkänslor. Dessvärre blev jag reseledare in i en stor djuraffär och möttes av hundvalpar i "akvarium" en svart mops som slickade frenetiskt på rutan och mitt hjärta hoppade över några slag. Synd om valparna som sitter där och blir stressade, asociala och i helt fel miljö för en valp rent allmänt. Värre för hundmammorna säkerligen som är instängda på hemska villkor. Hur som helst, köper man hund från djuraffär för att rädda en valp ersätts den snart med en ny och man gynnar istället den hemska processen. Tack och lov är det förbjudet i Sverige.

För övrigt möttes jag av en ny vädjan här på bloggen, kul med lite respons från svenska hundar. Kanske läser någon av mina (få?) läsare detta och kan göra skillnad! Här är han, en chockladbrun historia..

http://www.youtube.com/watch?v=MiTicuhnrag&feature=player_embedded

KAN DU GÖRA SKILLNAD? HAR DU KUNSKAP OCH PLATS FÖR EN KASTRERAD HANE AV AMSTAFF TYP?
VILL DU RÄDDA ETT LIV? Att prata med sina vänner och sprida denna killens öde kan rädda hans liv. Men han behöve en bestämd och trygg ägare. En tanke från mig är dock att varje hund man vill hjälpa behöver tid och regler för att utvecklas. Jag har själv gjort och sett ett mirakel med en hund som hette Chili. Känner ni igen henne?

I bet you do. Hur som helst kan jag alltid försöka distanshjälpa denna hunden i den mån det går med vägledning och tips men det kommer senare, det viktigaste är att han får en andra chans igen! I rätt hem eller akuthem! Kopierade hans historia här:

Obs, jag känner inte hunden eller ägaren personligen! Cosmos är den vackra chockladbruna hunden på bilden!

För kontakt med hans ägare maila till: [email protected]





Cosmos fyller sex år i slutet av november och han är kastrerad.
Idag bor Cosmos med en äldre tik, det fungerar jättebra men han fungerar inte med alla tikar och inga hanar alls. Men vissa tikar fungerar toppen.


Cosmos kan vara osäker på nya människor, ej aggressiv, kan då morra och ibland skälla. Men när han känner folket blir han världens goaste kille, älskar att pussas och gosa. mysa och sova i sängen. Han skall ej flytta till barnfamilj eftersom han inte träffat så mycket barn men dom han har träffat har han aldrig varit elak emot. Bestämd, vänlig, tydlig och erfaren ny ägare.

Cosmos har allergier, men äter Standardt foder och är helt bra på det. Han är inte van med katter och han kan göra utfall mot andra hundar under promenaderna. Annars kan han vara hemma själv ett tag utan problem och är en hund som gott och väl är värd en ny chans. Han har ej gått hundkurser eller fått jobba, så med rätt träning så kan han nog förbättras i det mesta. (hans syster är sjukt lättlärd och stabil, men även hon morrig utan att mena något illa) Cosmos älskar skogspromenader, att bada i sjön och skulle nog älska att få träna lite allt möjligt. Lugn och fin inne, mer action ute.

Han har bott hos en och samma ägare sedan 12 veckors ålder, då han blev omplacerad dit.
Hittas inte ett bra hem så kommer Cosmos att avlivas inom relativt snar framtid då situation med jobb och två hundar inte fungerar i hans nuvarande familj.



Kommentarer
Postat av: Petra

Var finns Cosmos? Det gäller inte staffen alls bredvid på bilden?

2010-10-09 @ 00:39:28
Postat av: Mikaela

Tror det var typ Jönköping men transport brukar gå att lösa om det är det det hänger på. Nej jag känner ju inte dom bara vill rädda hans liv men fatta det som att den andra inte ska omplaceras nej. Vill du ha en staff finns ju killen längre upp i nästa inlägg Är renrasig men har en del problem. Kan du hjälpa en??

2010-10-09 @ 01:30:40
URL: http://kelagirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback