Man kanske borde göra mer

                                                                 Datum: 2010-10-31 / Tid: 21:21:50
Ibland tänker jag (trots att jag är blond) ;-)

Då tänker jag på mycket, flummigt, allvarligt och oförstårligt för folk i min närhet. Jag håller det mesta inom mig, just för att pratar jag djur med vänner är jag rädd att låta mer som en föreläsare än en kompis. Jag har mer åsikter nu än någonsin, och jag tycker fruktansvärt mycket saker.

Jag har funderat på att jag kanske borde göra mer. Hela tiden handlar mitt liv om vad jag kan göra mer, och hur jag kan göra istället för att nå ut. Varför lever vi på ett 2010-tal och måste tex visa stil och status i djurpäls? Där går min första fundering. Hur kan djurpäls, flådd och stackars liten grå "råtta" vara något folk vill bära?

Det går förbi mitt förstånd som oftast. Sen är det väl tyvärr så, att folk inte bryr sig, man vet inte vad man köper, vilken industri man stödjer och i all hast så bryr man sig nog inte.  Det handlar nog mycket om förnekelse och okunskap i de flesta medmänniskors huvud.

Jag tänker jämt på att jag borde göra mer, och man kan alltid göra mer. Men att adoptera ett djur, eller inte bära päls, kan alltid vara ett steg i rätt riktning. Det är att göra någonting, som gör att man bidrar till förändring. Och eftersom jag förändrats otroligt mycket, utan att för den sakens skull känna mig annorlunda, kan jag försöka uppmana dom (få?) läsare jag har att göra mer, bry sig mer, bli mer insatt och på så vis kan vi kanske allihop, bidra till en förändring till världen.

Världen är trots allt en underbar plats, och man vet inte hur länge man är kvar här. Deppigt, men sant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback