Jag har räddat ett liv!

                                                                 Datum: 2010-10-15 / Tid: 21:39:33
Jag har räddat ett liv! En texaskille som heter Mike!

Okej, jag kan inte adoptera varenda hund eller katt världen över, det är inte hållbart. Jag hittade en tjej som heter Hollie på en shar pei rescue sida, och visst Mike var en blandning, en STOR blandning,mellan shar pei och mastiff (engelsk). Men denna tjejen fick jag reda på hade redan en Grand Danios.

Så vi fick maila runt för mer info om hur han var i tempramentet om det kunde funka, och det verkade väldigt bra. Så vi fick involverat en tjej som heter Pam för hjälp att hämta honom och ha honom tills han kunde transporteras (USA är ändå väldigt stort!) Hur som helst, hon skrev sen att om jag inte hade kontaktat henne hade hon inte haft en aning om Mike och antagligen hade han varit borta idag.

Så även om man man inte tar varje hund själv, så har jag för en av dom första gångerna känt att JAG bidragit med något på andra sidan världen. Häftigt känsla!!!

Jenkins är också räddad! Håll tummarna för dom 4 andra vi jobbar på!

HÄRLIG DAG IDAG! Och Älskling tog tag i körkortsdelen igen och han har körkort nu med :-)



Kommentarer
Postat av: Dannielle

Grattis till räddningen! :)

2010-10-17 @ 22:15:49
URL: http://rexmatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback