Hundmode

                                                                 Datum: 2010-10-11 / Tid: 20:21:31
Jag har tänkt ibland på det här med hundmode, och "modehund".

Vi fick tillbaka Ninjas/Chillans tröja från USA av Pelle. Vi köpte den i första hand till Ninja i USA när vi var där, köpte lite fräck kläder från tex Victorias secret. Jag tror inte att jag har en hund i behov av kläder, egentligen, men hon hade alltid täcke på vintern och hon gillade det hon skakade ibland när hon frös i stallet utan det, så hon gillade sitt täcke. Dock är jag väldigt emot hundluvor osv, till vilken nytta? Bökigt och synd om vovven, tycker jag!

Chillan ska vi inte prata om, med hennes antagliga Whippet inslag, och garanterade Amstaffgener var hon en väldigt frusen hund. Våran kompis som har en renrasig amstaff (Liza) hon fryser också mycket sa Malin, så därför hade vi iaf alltid täcken till båda hundarna, Ninja blev så slö när hon var "sjuk" typ. Sov mycket osv. Hur som helst, ibland hade jag en t-shirt på dom för jag tyckte dom var så söta. Inte till vardags utan mer om det var nått speciellt.

Halsband är en annan svaghet. Ninja hade många rosa, och på senare tid älgskinnsläder halsband till båda vovvarna, det var super! Vi har redan börjat köpa halsband till våran valp som kommer på söndag :-)

Utöver modehundar så gillar jag hundmode själv, hittade en tröja på Gina Tricot med hundmotiv, assöt. Varför gör inte folk mer hundkläder till människor? Kan inte tänka mig ett bättre motiv!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback