Ett radarpar

                                                                 Datum: 2010-10-30 / Tid: 00:45:21
Ibland här man sånna historier om hundvänner, eller vänner rent allmänt av konstiga slag.
Detta är inga konstiga vänner, det är inget "unikt" dom är bara familj sedan innan och finns på adoptionslistan på hundar utan hems sida, det står dock att dom gärna flyttar tillsammans.

Så jag ville göra lite skillnad och ge dom en extra knuff, det är två staffar, svenskfödda som placeras av den irländska/svenska organisationen hundar utan hem.

Vi har ju nu fått hem lille Vilde Viking om någon missat det ;-) Jag kan inte ta alla världens hundar, även om jag gärna har mig "ett par stycken..." Vi hade ju två, och planer på valpar från både Ninja och Chillan..

Ninja iaf, bullevalpar! Finns det något bättre?? Min ägarsida och mänskliga sida ville gääärna ha en Chillanvalp men tror det hade blivit orättvist mot valparna! Hur tänker jag nu? Jo, jag tänker att en blandrasvalp har svårare att hitta seriöst livslångt hem, och det vill jag gärna att "mina" valpar skulle ha fått! Sen att hon var en amstaff, och inte ens renrasig, hade gjort det riktigt svårt att lämna bort dom.

Däremot hade jag gärna skaffat mig en blandisvalp, eller vilken valp i hela världen för den delen, men klart jag helst av allt har en bullevalp, det är käääärlek! Nu tappade jag tråden men klockan är snart 1 på natten, förklarligt kanske.. Hur som helst, det blev ingen Ninjavalp.. Och ingen Ninjasläkting heller än :(

Men vi har en vild Viking, och snart en vuxen vovve som kommer till oss, hon e superfin!! Sen får man se vad framtiden för med sig. I December kommer hon iaf, och det längtar vi verkligen efter. Kanonmatchning med Viking med känner jag ;-)

Hur som helst, här är detta radarparet jag pratade om som gärna vill flytta tillsammans.
2 hundar därute, någon???

http://www.hundarutanhem.se/Hundarna/Staffblandningar/Bright-Svensk-hund/ 
http://www.hundarutanhem.se/Hundarna/Staffblandningar/Nova/

Bright, fy vilken snygging!! Man är klart sugen.. FY MIG! Hoppas dom hittar ett gemensamt hem!

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback