Ett bra meddelande

                                                                 Datum: 2010-10-10 / Tid: 17:49:46

Ibland räcker det med ett bra meddelande för att göra hela dagen bra, idag fick jag iaf ett :-)
Det var inget "märkvärdigt" som att jag blivit miljonär eller så, det var bara ett liten uppmuntran, hur som helst kändes det bra att bli lite glad :-)

Det verkar inte gå vidare bra med Cosmos vad jag förstått, han verkar fortfarande vara akut och finnas kvar. Tyvärr som jag skrev innan är det inte jag som har hundarna, och inte känner jag alla ägarna privat heller. Visst borde jag väl ta hela ligan själv, men det fungerar inte så riktigt, vi väntar på våran valp som kommer snart snart, och då kan man inte ha instabil flock hemma, det blir liksom fel. Men vi ska ta en äldre dam också med lite mindre krut än Chillan hade. Kombinationen kommer bli super, jag känner det :-)

Poängen är inte att vara en moraltant, tanken är liksom att jag hade hoppats på lite mer upplysning i fallen. I min mening är det så att det avlivas alldeles för många hundar pga att folk inte kan ta hand om dem på rätt sätt, Dock tar sig folk dessvärre ofta vatten över huvudet och det finns inte tillräckligt många, tillräckligt kompetenta hundmänniskor som är intresserade av att rädda dessa hundar. Glad är jag för dom som fullföljer hundens liv och inte avlivar en frisk hund p.g.a. att man inte hittar ett hem på en vecka, utan tar sig den tiden och det ansvaret man faktiskt har att omplacera rätt.

Försöker fixa en snygg header på bloggen med, får se om det lyckas kanske :-D Spenderar på tok för mycket tid vid datorn, och det märks lite på kondisen och två extrakilo. Det stör mig för jag vet att två extra kilo är två kilo extra i "fett" men också säkert 5 kg plus i fett, eftersom mina muskler försvunnit. Har börjat promenera igen litegrann så man inte säckar ihop totalt, men det är inte alls samma sak att vara ute och gå helt ensam :-( Och med ensam menar jag utan hundsällskap!

Dagen består rätt uteslutande av tvätt sedan resan, roligare kunde man nog ha det..

"Endast om vi känner till problemet, kan vi bli en del av lösningen"

"Över 56% av hundar och valpar som hamnar på shelters i USA dödas, baserat på rapporter från över 1.055 anläggningar över hela Amerika. (Nationella Counsel on Pet Population Study) "
 
"Över fem miljoner hundar och katter dödas i USA per år. Ca 75% är helt friska. "
 
"Varje dag föds det ca 10.000 människor i USA. Och varje dag föds det ca 70.000 hundvalpar och kattungar i USA."
 
"Med rätt träning kan en människa bli en hunds bästa vän"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback