En hundägare är en "förstörd" person!

                                                                 Datum: 2010-10-23 / Tid: 19:33:53
Jag är äntligen, ÄNTLIGEN hundägare igen! Efter våran fruktansvärda förlust och över 7 månaders väntan så är han här. Våran nya prins! Bedårande är bara förnamnet!

Har kommit på mig själv att tyvärr vara en rätt så förstörd person, man tänker hund, och man märker hur stora delar av vardagen endast cirkulerar i djurtankar. Visst fnyser på näsan och tror att min passion lägger sig när jag får barn, det tror inte jag, däremot har jag nog mer saker i tankarna den dagen. Hur som helst, att vara "hundmamma" är inte heller att underskatta. Jag är faktiskt vaken och med, men segare än jag brukar.

Imorgon har det gått en vecka sedan vi hämtade honom, och han är helt tokig när han väl vaknar, han sover förstås väldigt mycket, men utöver det så har han sån energi, så imorgon blir det miljöombyte, och stalldoft! :-) Saknar ju min stora prins med! Han gillade vovvarna väldigt mycket, t.o.m. Chillan när hon inte gnällde och gnydde efter honom :-)

Vi har sålt lägenheten! Tjoho! Det gick fort och smärtfritt och jag har endast pappa att tacka för hjälpen. Att jag inte gått in där kan kännas trångsynt men jag har inte varit redo, och nu vill jag inte falla tillbaka i någon svacka, Viking behöver mig glad och stark och inte som ett psykbryt. Därför är det aldrig någon idé att skaffa hund om man är knäckt, det ger den nya hunden dålig start, men nu kände jag mig mer än mogen, för har man haft hund så är det vääääldigt svårt och konstigt att leva utan.

Hur som helst, nytt hem leder till nya möbler. Soffor som är hundvänliga och göra hundprydnadssaker.. Allt tänks till i hundväg. Vi tar nog över mamma och pappas tjocka skinnsoffor som håller för hundklor, om vi inte hittar bättre alternativ. Vi har även inhandlat ett löpband för överskottsenergi på oss, och vovvarna. Cesar Millan använder det med mycket bra resultat, jag tror det kan vara ett super kompliment! Vi har även kvar Ninjas gamla klövjeväska och blev himla sugen på en skrinda när jag såg Ninjas bror dra runt på Vikings bror, vilka oerhört söta bilder! Hade man haft fler hundar kunde man ju börjat köra bullespann, undra hur det hade sett ut?

Ja jag säger då det, en hundägare är en förstörd person ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback