Andra spyan och jag är så irriterad!

                                                                 Datum: 2010-10-29 / Tid: 01:13:09
Idag spydde Viking andra gången på tre dagar.

I förrgår spydde han och då fick han rått kött färskfoder för valpar av Bravo. Kassörskan på Huveröds hävdade att det inte var upphättat och jag tror väl på dom. Men jag fattar inte, kanske är det så illa med kvalitén som jag länge befarat mig för?

Hur som helst, igår åt han kycklinghjärta, lite blodpudding och torrfoder för att lugna magen. Det funkade utmärkt. Kycklinghalsarna och kycklingen vi fick av våran uppfödare var inga som helst problem heller. Så idag hade Filip gett Bravoburgare igen när jag kom hem, en timma senare så spyr han igen!

Då har han ätit ett märgben rått såklart utan att spy, och kycklinghjärta och annat igår. Fransyska har också gått bra. Jag är så irriterad, jag gillar inte riktigt färskfoder för man inte vet vad dom lägger i, säkert värre saker än i människors korv, och jag gillar inte korv.

Nu byter vi färskfodermärke. Ninja käkade det, det var väl egentligen inget fel sådär men hon spydde nångång ibland. Chili spydde i början när hon fick det med. Jag tror inte det är så bra som dom hävdar. Jag tänker göra min egen hundmat snart om detta ska fortsätta. Det gör jag ju ändå på sätt och vis, man blandar lite torrfoder i grunden, det har vi alltid gjort. Men sen är det lever 1 gång i veckan, hjärtan ca 2 måltider per vecka, och rått allt annat vi köper tex extrapriser på billigt kött och köttfärs och i sista hand har vi alltid haft färskfoder i frysen. Ekonomiskt, och smidiga förpackningar.

Men som sagt, orkar inte ha en spyende valp som spyr på grund av dåligt foder, är det dåligt? Hittade dålig publicitet när jag sökte på det, det gör man väl iofs om allting, men ja, detta verkade värre. Det tänker jag inte rekommendera. Imorgon blir det rått, från grunden självstyckat hemma. Ska se vad jag hitta för roligt imon!

Godnatt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback