Hundjakt!!!

                                                                 Datum: 2010-07-27 / Tid: 00:25:23

Idag så var vi i stallet en sväng och fixat saker på IKEA. Känns som man ska flytta hemifrån för första gången. Men vi hittar saker sakta men säkert iaf, så det känns postivt för framtiden.

Vill köpa möbler men vart ska man göra av allting? Det är det som är så snurrigt och få ordning på känns det som. Måste fokusera på att bli av med lägenheten asså, snart måste väl ändå semestrarna var slut?

Mamma och jag var ute på promenad sen med och såg en liten vit lurvig hund. Den såg så skumm ut och inte glad eller busig utan helt förvirrad, försökte vissla och ropa men då sprang den iväg. Vi körde tillbaka med bilen efter promenaden också, men hittade den inte. Knepig vovve, den bodde säkert här någonstans men jag har inte sett den innan direkt när jag tänker efter... :-(

Hur som helst, ser jag den ska jag fånga den och ja, jag vet inte men det är väl typiskt mig, gillar inte ensamma hundar utan ägare som letar eller ropar efter dom,det känns inte bra i magen! Men skulle jag springa på den igen så uppdaterar jag er. Kändes väl dessutom lite ovant att jaga en hund som springer ifrån än, men det är inget att hänga upp sig på.

Vi hundjaktar på andra sätt, iaf i saker. Vi hittade detta halsbandet med halvstryp och i älgskinn, det var ju bara så klockrent, mjukt och tufft i en mer rosa färg än vad som syns här. ;-) Antingen får man en hund i bra size som det passar på direkt eller så får man en valp som växer i det (eller båda) men bara en som kan ha det, så jag ser fram emot att köpa många fina halsband, det är nog min större last i doggyvärlden. Men nått måste man roa sig med eller hur? ;-)

Alltid svårt att chansa med storlek men det är värt ett försökt, snyggt var det hur som helst! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback