"Den snällaste som finns"

                                                                 Datum: 2010-12-03 / Tid: 00:54:18
En kompis sa en gång till en annan kompis till mig, att "Mikaela är nog den snällaste personen jag träffat, ja hon är den snällaste som finns" Efter att jag hjälpt dom med massa saker, bara sådär inte för att denna var i "skuld" till mig med en miljon kronor eller så, jag hade bara hjälpt till genom att vara jag.

Så är jag oftast, snäll på gränsen till för snäll. Och jag är precis samma med djur, man ska vara snäll mot djur. Däremot ska man inte vara snäll mot djur (häst, hund) på det sättet att den kommer undan med felaktigt beteende, då gör man djuret en otjänst. Så jag är alltid snäll, alltid, men jag är hård när det krävs, hård psykiskt. Jag är den sista i världen som skulle kunna göra ett djur illa.

Tydligen är mina tankar om att vara så tydlig att det låter värre än det är för att få ordning på hunden,hästen värre, än avlivning. Jag tycker att kan man få "ordning" på en häst,hund som kommit snett ska man alltid ge den chansen. Dock är okunskap våran största bov och hundar i synnerhet blir förbrukningsvaror.

Tänk dig själv, att dö, du kommer inte finnas mer, du får ett liv och plötsligt lämnar du denna världen. Du vet inte vart du tar vägen eller vad som händer, du kommer aldrig mer göra någonting. Du kommer vara borta. Döden skrämmer mig, och jag vill inte därför att friska djur SKA DÖ. Det djuret kommer inte tillbaka, någonsin. Det djuret som kan vara eller bli någons allt ska dö, för att den inte passar längre.

Det gör ont i mig. Därför tycker jag det är extremt viktigt att vi människor med starka hundraser har extra koll på dom. För annars blir dom statistik. Jag har alltid trott på djuren i sig, vad dom kommer ifrån oc hur dom lever naturligt. Flockdjur. En hund behöver en annan hund. En hund ska ha flock, med sin egen art, anser jag, för att må som bäst.

Det är det jag eftersträvar och tror,men samtidgt behöva ärliga chanser att förstå människans språk. Utan att öva på människans signaler kan det inte förstå det, kan du vakna upp imorgon och prata flytande japanska? Kanske inte? Dåså, förå då att hunden pratar japanska och försöker kommunicera med dig så gott den kan! Ge den chansen att lära sig människorspråk. Jag är upprörd, jag tappar tråden. Jag vill så väl, och jag kan väldigt mycke, ändå väljer folk att missförstå mig.

Jag får leva på tanken om världens snällaste person tills det ändras. godnatt!

Kommentarer
Postat av: lindwaalls -

Fin blogg (:

2010-12-07 @ 19:22:18
URL: http://lindwaalls.blogg.se/
Postat av: Frida

Gud vilken fin blogg!!! :) Underbara hundar!:D

2010-12-15 @ 14:34:21
URL: http://kizzmeandholdme.blogg.se/
Postat av: Jessica och Diya

Hej!

Hoppas att allt är bra med er och att julen kommer med glädje även om denna jul blir annorlunda för er.

Vi tänker på er!

Kramar från Skellefteå

2010-12-16 @ 07:45:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback