Ordning och reda

                                                                 Datum: 2010-08-04 / Tid: 01:11:37

Ordning och reda är bra.
Jag är punktlig, städad och.. velig. Jag har försökt ha ordning på mig själv det senaste, och det går sådär ;-)
Men ordning och reda är för dumskallar! Genier klarar kaos!


Mitt eget liv är lite för lite spontant och påhittigt. Det går på rutin. Jobb, Ingen träning, Stallet, Inga promenader, Träffa kompisar, Sova. Sova. Sova. Missförstå mig rätt, jag älskar att sova. En av många rätt konstiga hobbysar jag har skaffat mig under året.

Hästterapi och hundpsykologi är ju helt vettigt, Likaså att slå på folk man gillar med rosa handskar, att klättra på höga höjder eller leka skogsmulle i skogen med kameran i högsta hugg! Och sen har vi då sova. Att somna tidigt, och vakna utan att klockan ringer är obetalbart, och det händer mig alldeles för sällan. För nu har jag rutiner. Jag vaknar tidigt, jag somnar tidigt. Tex så bloggar jag nu och klockan är "bara" 1. på natten.

Visst, mitt liv är mer i ordning är någonsin, men jag ogillar det. En spontantur med bilen mitt i natten, en kvällstur i stallet klockan 11 på kvällen, en sen middag och thaiboxningspass till tolvsnåret en måndag. Ja, jag saknar mina gamla galna vanor, dom var mer mig. Nu är jag mer städad, mer ordningsam. Och det har gett mig otroligt mycket oreda i huvudet och det avspeglar sig i snurriga meningar på tex bloggen.

Där ser ni, allting hänger ihop, allting har ett samband. Imorgon ska jag försöka varva ner, och åka bort till Hannas land. Hon är hemma med tvillingarna från Irland igen. Hennes isländska kille är med också. Det ska bli jättekul att komma bort en sväng. Fick mersmak från när vi var i Köping. Miljöombyte är obetalbart.

Lily saknar nog Ninja, även om hon är för liten att förstå. Hon ville alltid hålla i Ninjas koppel när hon satt i vagnen och skrattade åt Ninja med rätt ofta, men ja.. Vad ska man säga? Ingenting, det är slut på ord för denna ordningsamma natten. Godnatt
.

Jag tänker inte ens be om ursäkt för mina galet blåa mjukisbyxor, det var söndag och vi var bakis. Ja, kanske inte Eldir då. Såhär har vi iaf börjat träna. Ingen sadel, inget träns. Och alla gångarter flyter på ändå. Lite stolt är jag allt över min Prinshäst. Ska se om jag kan slänga upp någon film med för den som är nyfiken hur det går för den tränslösa hästen och den blåa faran på ryggen :-) Kanske försöker jag omedvetet skapa lite oreda i livet? :-) Balansen med svansen! I need svansar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback