Inget gensvar!

                                                                 Datum: 2010-08-24 / Tid: 01:21:01
För dom här två sötnosarna. Känns motigt, Unga, Glada, Friska och Sociala hundar. Renrasiga är dom vilket borde underlätta eventuella intressanter, men jag har inte fått ett ända mail eller någon form av positiv respons. Känns tungt, klockan tickar precis denna minuten och det kan vara slutet för dom.

Det är ett syskonpar som inte fick "plats i flytten" hjärtskärande. Istället för att familjen själv omplacerar dom och tar sitt ansvar, så dumpas dom på ett shelter, i mitt tycke kunde dom lika gärna avlivat dom själva, för det är så det slutar om inte ett starkt team får ut dom. Suck, det är synd dom ser så läckra ut. Men som sagt. USA är långt långt bort för att kunna hjälpa hittehundar för min plånbok. Hoppas jag kan hjälpa dom på sikt eller bidra med något.

Annars har jag mest spenderat min tid med att fika med Elin o Sassa. Elin ska till Stockholm, så även Victor o dom känner inte varandra. Har seriöst svårt för folk som försvinner ur mitt liv. :( Men klart alltid nära mitt hjärta men det är känslan att man är ensam jag har svårt med. Det finns gott om goingar kvar på Bästkusten, men att förlora hjärtan är aldrig optimalt.

Nåväl Eldir gick bra idag igen. Sötmulen får än glad även i ösregn, och nu är det verkligen officiellt höst, eller om ca 4 dagar. Våren var ett svart moln, Sommaren ett grått luddigt rörigt minne där dagarna smälte ihop, och konstigt nog ser hösten ut att bli min tid. Att mitt ljus kommer i takt med mörkret och kyla. Men det är helt okej, jag liksom gillar det bakvända ibland. Lyckan kommer inte på beställning. Lyckan kommer i olika former, vid olika tidpunkter och när man som minst anar det!

Dags att sova och försöka göra nytta imorgon på jobbet, stägningsvecka tjoho! Håll hur som helst gärna tummarna för sharpeisyskonparet. Så läckra, jag hade nog inte tvekat om jag haft chansen ;-)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback