Ingen går säker..

                                                                 Datum: 2010-08-14 / Tid: 10:23:47
Ingen går säker i USA.

I Texas är det extremet med avdumpningar av hundar, tex den underbara "owner surrender.. too old" Duger inte en snart 6 årig lite bishon för att han var 7 år och jättepigg? Jag blir så arg ibland!

Sen har vi tex alla renrasiga hundar, man inbillar sig att det borde vara lättare för dom men det är tufft ibland. Tex Shar Pei är inte så snabba på att hämta "sina" raser på sheltren, inte heller två mastiffbäbisar har det lätt, vi jobbar på för dom två iaf.

Jag har haft två favoriter med siktet inställt att rädda dom, så jag har mailat och tjatat, fick iaf ett svar som var bra idag :) En liten mopstjej som kommer klara sig, det såg trots mopsens värde i USA mörkt ut, men får man tag i rätt människor så går det fort. Det är det som gör att det blir värt det.

No Pug is going to be put to sleep here.  We have a working relationship with this shelter and this Pug is already tagged for us to pick up tomorrow.  Thanks for the heads up! Good work!

Tim
dfw pug rescue

Min dag är nästan räddad. Mastiffkillarna måste vi göra något åt, och gärna boxerblandningen, han var hur tuff som helst, ser ut som en smal boxer, helt gråmelerad och med boxeröron. Dock är Boxer en svårräddad ras och blandningarna är oändliga. Han var bara 2 år och hade sådana ögon som jag älskar, det är tur att jag "bara" ser honom på bild ändå, fyfasen vad orättvist. Men ja, mopsen lever och kanske mastiffkillarna har en liten chans. Hur mycket man än håller på och lyckas få ut en vovve, så är det 10 x summan som avlivas. Jäkla förbrukning i USA asså, hur är det ens möjligt???

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback