Fokus på mitt fokus!

                                                                 Datum: 2010-08-11 / Tid: 21:11:57
Idag har jag försökt fokusera mera, det har gått sådär. Min lediga spridda tid är tid jag lägger på relativt meningslösa grejjer, tex en halv fotbollsmatch, lite farmville på Facebook, och läsa olika folks bloggar. Folk bloggar för sällan. Sen finns det dom som gör det för mycket, som Blondinbella. Jag tycker hon egentligen är en rätt fräck citybrud med mycke "pondus" tyvärr är hon helt tvärtemot mig och jag hade nog haft väldigt svårt att gilla henne som person (moderat) det funkar väl såklart men jag gillar det inte riktigt sådär när man är en inbiten moderat, och sen är hon pälsbärare, jag har oerhört svårt för det. oerhört när hon motargumenterar och liksom kommer med sina "blonda" åsikter.

Nåväl, alla är vi olika, vad det gäller just pälsfarming hoppas jag det förbjuds. Dock tog moderaterna och alliansen med sig vårat påväg bättrade djurskydd och svek inte bara sina medmänniskor, utan även djuren. Suck. Varför vill folk att Sveriges klasskillnader ska växa? Varför bryr vi oss inte om varandra och vårt oväderliga skyddsnät? Varför tas pengar från skolar, äldreboende, sjukvård och djur? Suck. Me no likey.

Hur som helst, jag ska väl inte vara en moraltant såhär på kvällskvisten. Här kan ni iaf se ett inslag av en av Sveriges största minkfarmare Herr Andersson, Skåne som Tv4 gjorde ett insalg av. Det är inte "vidriga" bilder så detta borde dom flesta kunna titta på och tänka igenom vart dom står i frågan..

http://www.nyhetskanalen.se/1.1741869/2010/08/11/fordomde_vanvard_misskotte_minkar

vill man läsa ännu mer kan man gå in på www.sveketmotminkarna.se en rätt "rolig" sida där man kan se vad dom olika partierna har för ställningstagande och för min del är människorna i Sverige viktiga,men djuren är för mig nästan ännu viktigare, inte för att man måste välja kanske men just för att djuren inte kan prata själva. Rödgröna hade nästan fått igenom kampen angående pälsdjurshållningen, men nu måste kampen föras igen. Det var egentligen redan bestämt och skulle genomföras sen stoppades det av den nya regeringen.. Well.. :-(

Hur som helst har rödgröna lovat nästan en fördubbling av pengarna just med tank på djurskyddsfrågor. Det känns iaf bra för min del! Vill ni (få) läsare av bloggen följa mitt förslag så kan ni även gå in och skriva på att ni vill förbjuda minkfarmar.

http://alliansfordjuren.se/ta-stallning/

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback