Till dig som står mig närmast

                                                                 Datum: 2012-04-29 / Tid: 23:48:06

Ofta kommer det söndagstankar. Idag var inget undantag. Jag hoppas du hittar någon som vill skriva Tomas Ledin låtar om dig. Inte för att du nödvändigtvis behöver gifta dig med en musiker, men jag hade gärna sett att hans känslor uttrycktes så. Jag vill att du ska ha Romantik. Glädje. Okomplicerad passion. Lycka. En stöttepelare. Som finns där även om du vill viga ditt liv åt att bli städare, svampodlare eller rymdskeppskapten. Jag vill bara att det ska finnas någon för dig, som ser det positiva på ett riktigt plan hur konstigt det än må vara. Det hör kanske inte till vanligheterna att man har större krav på någon annans lycka än på sin egen. Men jag har nog det för dig, och några få till. Man kan inte släpa på weirdos och energitjuvar hela tiden. Man kan inte hänga upp sin lycka på andras olycka. Man måste våga vara lycklig och jag hoppas du blir redo någon dag. Att hitta något som är bättre än bra, mer verkligt än drömmar. Jag hoppas du inser att precis så lycklig
du drömmer om att bli, är det ända jag hoppas du nöjer dig med. Under tiden finns jag här och hoppas få dig att inse det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback