Sovit dåligt..

                                                                 Datum: 2011-02-28 / Tid: 11:23:19
Jag har sovit dåligt inatt, Viking vaknade och väckte oss och skulle ut och kissa kl 5 på morgonen, han som brukar vara sån sömntuta. Sen drömde jag om nog eller om det var medveten sömnigt tänkande på denna fruktansvärda människa som heter Aud Stockman. Sen tänkte jag vidare på djurhatare, djurplågare etc och blev inte direkt varken tröttare, eller gladare.

Ser mulet väder ute och allt känns idag bara grått och trist. Det är en såndär riktigt "jag måste städa dag". Nåväl, man kan inte alltid vara "helt hundra", eller?

Våran nya kisse Tiger ska vaccineras idag. Sen ska vi ringa Agria om honom också. Han är supergo, katterna myser inte ihop som våra förra gjorde men han är hundvan även om han fortfarande drar sig lite undan hundarna en del så får dom både lukta och busa lite med honom utan att han fräser. Men Wilma blir så glad och Viking blir ibland ännu gladar och då blir det lite för mycket t.o.m. för en människa när man kommer hem och går in genom dörren, då förstår jag om man blir lite kaxigare om man är en liten kissekatt.

Hur som helst smyger han runt och är riktigt hemmastadd nu. Super, tycker jag såklart! Vi tänkte ju helatiden ta en kattunge men vuxna katter behöver ju hemmen så mycket mer, dom är alltid mer svårplacerade tyvärr. :( Tiger hade blivit utslängd och bortglömd med sina 3 vänner. Nu har han åter ett hem iaf hos oss. Även om katterna inte blir bästisar så verkar Messi liksom "gilla" honom på avstånd, igår sov dom i varsinn ände av soffan här uppe i datarummet, och man hör bara fräsande när dom går riktigt nära på morgonen, sen äter dom ihop nästan så det känns som att det bara är en invänjningsprocess. Tiger är helt enkelt toppen i vår familj! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback