Till dig Git

                                                                 Datum: 2011-04-22 / Tid: 00:40:40
Jag läste för ett tag sedan en artikel som Git Jering skrivit i SKK. Det handla om kamphundar. Och dess sämre sidor, eller det hon anser är deras sämre sidor. Nu har hon tagit dit en polis/hundförare som på hennes hundcenter i Göteborg (Alfa hundcenter) ska ha föredrag om kamphundar.

Leif, Polisen/ mannen som ska hålla i föredraget, svarade på en av frågorna ur intervjun såhär:

"12 Vad kan den utlösande faktorn vara?

Som jag svarade på förra frågan, men förutom det finns det också en del individer som redan som valpar och unghundar har en benägenheten att vilja starta slagsmål"

För det första, mops, bullmastiff, tax, golden, pitbull... ALLA HUNDAR ÄR FLOCKDJUR! Ingen hund ska behöva leva själv, eller "vill vara" själv!! En hund behöver artfränder och att en valp SKULLE VILJA STARTA SLAGSMÅL får mig att se rött! Och dessa människor ska ha FÖREDRAG i vårt land? Var är kunskapen?

Jag är rosenrasande


Kommentarer
Postat av: Mie

Bra skrivet !

2012-01-07 @ 15:24:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback