Hilja och Doffe fortfarande borta

                                                                 Datum: 2010-09-13 / Tid: 00:30:18

Jag hoppas ingen i hundvärlden missat pitbull/amstaffhundarna Hilja och Doffe som blev stulna i Västerås utanför affären, i augusti.

Hur som helst har jag följt utvecklingen och trodde det var hittade, då hussen tagit bort bloggen men tydligen inte hittade än! Suck, jag får ont i magen, stackars ägarana, och dom som stjäl hundarna känns väl som en viss "sort", dels att dom stjäl, och sen den typen av ras.. Hoppas dom har det bra eller på något sätt ok iaf!

Fyfan, vill inte ens tänka tanken. Det är dock därför man ALDRIG SKA LÄMNA SINA HUNDAR UTAN UPPSIKT! Bind dom aldrig ensamma utanför affären, fyllegubbar, hundhatare, andra hundar och barn, mycket kan hända och hundarna får betala ett högt pris för ägarens "slapphet"! Jag vet att man gjorde så "förr" men världen är lite mer kall idag.

Hur som helst, här är nya bloggen:

http://hijaochdoffe.blogg.se/

Den tigrerade hunden, Hilja, är mamma till 7 veckor gamla valpar, som dock är äldre nu, usch va hemskt och bli av med mamman så snabbt och absurt! Dom är polisanmälda försvunna! Inslaget är spritt i tidningar i Göteborg och inslag i TV. Hoppas dom får komma hem till en mer "vaken" ägare iaf!

http://www.tv4play.se/nyheter/lokala_nyheter/vasteras?videoIdhttp%3A%2F%2Fvlt.se%2Fnyheter%2Fvasteras%2F1.921120-vem-stal-hija-och-doffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback