Ett doneringssamhälle

                                                                 Datum: 2010-09-26 / Tid: 01:21:56
Vi har fått en konstig regering.
I don´t like it.

Men nog om politik, det har varit rätt tjatigt? Kanske inte tillräckligt eftersom dom blåa fick mer röster än dom röda?
Jag kanske bara är en av dom röda som är en dålig förlorare? Men det är ju inte så kul för dom 34.000 som inte kan jobba för att de är för sjuka som får sälja allt de har sen kan dom ju gå och leva på socialbidrag, det är ju en rolig situation som vissa verkar tycka är helt okej för våra medmänniskor. Dessvärre kan jag kan inte se någon mänsklig vinst i det.
Man ska vara försiktig med att hantera andra människor illa för rätt som det är hamnar man själv i deras situation.

Själv försöker jag se det för vad det är i grunden. Jag menar folk pratar om olika frågor som partierna är bättre eller sämre på, men man bör se till helheten! Och helheten och sanningen för mig är att borgarnas politik är att sälja ut allt statligt och dra in alla bidrag och på det sättet sänka skatterna så mycket det går. Visst, då får "ni" mer pengar i plånboken och det är inte den delen jag tycker är "dålig". Men sedan får man själv stå för alla kostnader som skola, vård och omsorg.

Detta medför ju att dom hundralappar du tjänar på skatteavdragen som vanlig medelkomstintagare äts upp av högre avgifter och privata sjukförsäkringar. Så i slutändan är alla utom dom "högsta hönsen" förlorare.

Sen att moderaterna försöker kalla sig för "nya" och lägger in det budskapet i nya typsnitt och kallar sig arbetarparti förändrar inget, iaf inte i mina ögon. Jag röstade dock för välfärden. Jag tycker att alla ska ha samma chans till utbildning, oavsett ålder eller bakgrund, kön osv.

Sen orkar jag verkligen inte med att prata om Sverige Demokraterna. Visst, Demokrati i alla ära, man får väl "ta" att dom kommer in i riksdagen om det är det svenska folket vill, dock tror jag dom flera är grundlurade och inte vet vad dom precis orsakat.

Så om man nu ska leva i ett doneringssamhälle kan man ju donera till djurambulansen, där står det dessutom mer om rottistjejen och hur det går för henne. Själv donerade jag inte, jag har inte förutsättningarna att jag tycker det är värt det just nu, jag är ju trots allt en stolt späckhuggarfadder, med i greenpeace (motvilligt uppraggande på stan) samt djurens rätt. Djurrättsalliansen har jag ett stort öga för, och nu djurambulansen, men man får ta det lite pö om pö. Kanske vill du donera? Varsågod! Och läs gärna om Rottistjejens fortsättning! :-)
http://www.djurhjalp.se/index.php?option=com_mmsblog&view=mmsblog&Itemid=175

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback