Stopp och Väx?

                                                                 Datum: 2010-11-04 / Tid: 23:52:58
Viking börjar tuffa till sig lite först nu, han är för påhittig våran lilla vovve =) Helt "ljuvlig" som det så fint heter, men det är sant, he is! *kärlek*!

Ja det blir inte så mycket kvällssvammel idag bara liten rolig diskution vi hade i familjen igår, vi pratar om hundar och min filosofi var ju att "ju större ju bättre" kruxxet är att dom äter som hästar, och att det är svårt att få plats med x antal bigsize hundar, så har vi en granne med typ 6-7 småpudlar, dom har haft mängder av pudlar sen vi var små i omgångar men alltid över 5 stycken, så på skoj har jag jämfört mig med henne =)

Som en kattdam, fast med "man" Och istället för att ha 20 katter så kan jag ha x antal hundar. Mamma godkände pudeltanten av två anledningar, den första för att vi inte är besläktade med pudeltanten, och den andra att hundarna var just små. Så sa hon att Viking är i bra storlek nu, så skratta vi och jag sa att vi kan ge honom lite "stopp och väx" ;-)

Ingen som vill spekulera i hur stor våran "lilla" kille kommer bli :-) Hur som helst så tänkte jag mig att om jag inte blir godkänd med tre hundar, så myntade jag också uttrycket 2 och ½ =) Kan man vara två och en halv "män" så kan man väl ha två och "en halv" hund? Frågan är vart gränsen för halv hund går?

En Fransk Bulldog tycker jag är en fjärdedel =) Men kanske "halv" i mammas ögon =) Hur som helst så ska vi stoppa på två sålänge, för våran "tvåa" kommer om exakt en månad idag!! Åh, hon e så fin så! ;-)

Slänger in en bild på en "liten" drömhund, den har nog fått för mycket stopp och väx den =)



En liten Mini-Viking =) En fjärdedels Viking, ungefär =) En halv hund, helt enkelt =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback