Vesslan är hemma!

                                                                 Datum: 2010-05-08 / Tid: 16:46:23
I Tisdags kunde man läsa i GT om en hundvalp som blivit stulen i en bil utanför mitt jobb.
Ägaren skulle in och träna och när hon kom ut var valpen borta!

Igår läste vi iaf att han kommit tillbaka. Tack och lov för en smart ägare som gick till tidningen!!

http://gt.expressen.se/1.1976555

Vesslan blev så glad så han kissade på sig, hur sött lät inte de? :) Mamma visade mig artikeln igår.

Men, det kommer alltid ett men i min blogg känns det som. Kristiska Mikaela är i farten.. hon skulle in och TRÄNA. Och lämnade hunden i bilen! Måtta på galenskap!! Nu tycker folk att jag är extrem men jag är inte det, jag är förnuftig. Om inte för värmerisken så för att sånt här kan hända. Det är oansvarigt och naivt att tro att bilen är en säker eller bra plats att ha hund i! There you go, in your FACE! Hon lärde sig nog detta den hårda vägen.. Tack och lov fick hon tillbaka sin, alla har inte den turen, tänk på det ni!

Jag är kanske för rädd av mig, jag menar folk lämnar tydligen spädbarn i bilen med, smartass..
Själv är jag en sån som aldrig gjort och aldrig kommer göra, ens när dom var vuxna. Jag menar jag hade ju världen finaste vovvar, vem hade inte velat stula dom? (stjäla, jag vet..)

Dessutom slänger jag inte in dom i bagageluckan som är mer regel än undantag hos folk, alla hundar åker bak! Utan våra, våra åkte med hundsäkerhetsbälten i baksätet, inte för risken att vi skulle få dom i nacken, och inte för att vi inte hade kombi för det har vi, utan för DERAS säkerhet. Jag ville att dom skulle sitta fast om vi skulle krocka, för att dom var så viktiga för mig!

Sen finns det dessutom folk som lämnar hundar 8 timmar, det gjorde vi heller aldrig, inte för att de kanske inte gått, utan för att vi inte ville. Det kändes inte bra i magen! Dom var inte vana, och skulle heller inte behöva vänja sig vid det. Så jag har rätt extem hundsyn i vissas ögon, i mina en logisk kärlekssyn.

Hjälpte det då? Nej, olyckor kan man inte gadera sig åt. Mina hundar och resterande djur brann inne. Hur finns det ens på världskartan? Det är fortfarande oförstårligt.



HUNDEN VESSLAN SOM KOM HEM!



Ps, valpar söker hem också irländare är dom som gärna flyttar till Sverige i framtiden.
Läs mer på www.hundblogg.org arrangerat av www.hundarutanhem.se som tar in hundar till Sverige så dom slipper avlivas i sitt hemland.

HUNDAR ÄR INTE FÖRBRUKNINGSVAROR!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback