Söt liten dikt

                                                                 Datum: 2010-06-10 / Tid: 00:46:22
Hundens tal till matte.
Jag har ristat mina klor i mattes hjärta att hon är min.

Rakt i mina ögon har hon lovat mig trohet.
Jag lägger mitt huvud i hennes hand,
för hon tycker om mig.

Hennes svala händer leker över mitt heta skinn.
Innan jag somnar ser jag in i hennes ögon
för att när jag sover ha hennes bild i mitt minne.

När jag vaknar finns hon alltid där.
Jag är trygg nära hennes kropp för hon vaktar mig.
Hon är trygg nära min mjuka päls för jag vaktar henne.

Jag följer varje steg hon tar,
jag lyssnar på varje ord hon ger.

Jag har ristat med mina klor i mattes hjärta att hon är min.

Kommentarer
Postat av: Rita

Vilken underbar dikt!

Kram

2010-06-10 @ 07:01:21
URL: http://ritazdesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback