Jag är inte bitter!

                                                                 Datum: 2010-06-25 / Tid: 00:41:08
Jag är inte bitter, jag menar det verkligen! Det kan stå för Tony Richardsson! ;)
Seriöst, slängde en blick på min blogg. Sorgblogg. Men livet har faktiskt blivit jädra sorgligt den senaste tiden, och när man tror att det ska vända så blir det värre.

Optimistisk och fjompig, det är egentligen jag i ett nötskal. Folk beskriver en oftast om sådant som stämmer in på mig, blond, blåögd. På det där sättet som om man inte visste om det själv. Det tycker jag oftast är rätt fascinerande, att överträffa folk på flera olika plan. Man har tydligen många förutfattade meningar om mig, och blondiner i allmänhet. Men jag har en väldig humor, jag tycker verkligen det är roligt också. Och ibland är jag nog bra blond, men det är inget som stör mig nämnvärt, jag tycker jag har hanterat livet rätt så bra, hittils.

Då kan man bli lite less på sig själv att man alltid skriver när man är deppig, förvirrad, ensam eller trött. Men som jag tidigare sagt, vem orkar höra på allt svammel? Självcentrerad är inte heller någon egenskap jag är direkt tar fram sådär alltför ofta. Jag har rätt svårt att prata om mig själv, utan att låta som en översittare. Mycket roligare att prata om sina intressen, eller diskutera och få nya infallsvinklar. För folk är alltid så intressanta att lyssna på. Jag gillar folk, och folk gillar i regel mig med.

Så nu ska jag lägga alla problem, framtidsförvirring, alla förhoppningar och till och med all sorg i det förflutna, och leva inte i framtiden, men i nuet. Dvs om några timmar när det är midsommar. Jag ska faktiskt, helhjärtat gå in för att ha kul, slappna av och försöka uppskatta det man har!

Så hoppas alla får en fantastisk midsommar och att det i många fall kan bli vändpunkten mot något bättre. Man trodde att efter nyår gick vi mot ett superår och en underbar sommar, nu får jag se det som så att vi går mot mörkare tider redan, och sommaren har knappt börjat. Så kanske kommer min vändning just här. Så jag kan väl få ge ett midsommarlöft istället för ett nyårslöft? At least I can try, what else do I have to lose?

Puss & Kärlek på er!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback