Ingen framgång på framgångssidan

                                                                 Datum: 2010-06-23 / Tid: 17:24:44
Nixpix, det vänder inte.
Vi hade otur med ett hus vi sett, vi blev snuvade på det med 25.000
Nåväl!

Ska kolla på lite andra lägenheter och småhus och hålla tummarna, det finns så mycket att se men Göteborg är en bra mycket dyrare stad än jag först trott. Det är verkligen svårt att hitta något vettigt till ett okej pris.

Får helt enkelt se, det kändes jäkligt segt även om jag inte sett det huset innuti så var Filip ett starkt vittne till att det var så fint som bilderna visade. Vad ska man göra? Det är rätt korkat att sörja något man aldrig haft?

Ännu en dröm som gick upp i rök. Men man vill verkligen hitta rätt, ett nytt hem och det får gärna komma snart nu asså! Utöver familj och vänner har jag egentligen ingenting! Jo, jag har ju Eldir men jag äger knappt ett på högklackade skor. Ingen egen säng. Inget hem. Inga HUSdjur (Eldir är ju ändå en häst) och värst av allt, ingen hund. Jag är ändå så glad att jag inte har möjlighet att skaffa någon precis just nu, för sorgen är för tung. Jag tror det känns mer rätt när tiden är bättre i fas med livet.

Midsommar blir också konstigt, första gången på 3 år man kan bli liksom full utan att ta hänsyn. Midsommar har ju varit ute på öarna och då brukade Ninja var med, hon sov där nere eller var med och grillade, det gillade hon undra varför? ;) Senaste året satt vi hos Pelle med Ninja och Chili, sen gick vi ner till mamma och pappa, vi har liksom festat, men man har släppt det där out-of-control festandet, och det känns rätt svårt att återgå till det. Hund är inte som barn, men en viss mognad kommer nog med det de måste jag verkligen påstå.

Hoppas alla får en glad midsommar iaf! Jag får fira på bästa tänkbara sätt med Älsklingen och alla våra underbara stöttande vänner. Det känns ändå som en stor viktig del, och det kan bli en av dom bästa stunderna hittils i vägen mot "mitt nya tomma liv".

Nu måste jag försöka hitta ett nytt hem bara! Och ett hem utan djur är bara en byggnad! Kom ihåg det!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback