Förnuft eller känsla?

                                                                 Datum: 2010-07-03 / Tid: 00:17:59
Kanske magkänsla rent utav? Jag tänker mycket på det där, jag är väl en väldigt okänslig känslig person. Jag kan ta mycket och hålla en relativt hög mask, man lär sig i sociala branscher! Men samtidigt när det är något som gör mig osäker, orolig eller tvivel i ren allmänhet så har jag sällan fel. Min magkänsla kan få mig att ligga vaken natt efter natt, och nu har jag gjort det igen.

Jag har faktiskt sovit fruktansvärt dåligt. Som om det inte var nog vaknade jag upp av en oväntad gäst i sängen. Mr Spider. Min stora fobi i livet, det jag verkligen inte klarar av. Jag menar vi har haft ormar och
Hur som helst så kan jag känna att något är fel, men det är svårt att fly från en okänd motståndare. Mig själv. Min magkänsla. Den går liksom emot vad jag vill känna. Hur som helst är jag som min egen skugga, Känslan har förföljt mig ett bra tag och jag hittar ingen riktigt orsak. Känslan att det är fel, jobbigt, att det inte är över fasstän det är det. Att allting bara fortsätter bli värre och att jag inte vill att det ska verka utåt som att allt är topp. Allt är fortfarande relativt kasst.

Sen mår man inte bättre för att man fokuserar på det. Man mår snarare sämre. Jag menar jag mår dåligt som det är och kommer inte må bättre för att jag tänker på hur dåligt jag mår, jag måste tänka frammåt för att inte gå under mer än jag gjort, det vill säga totalt. Men jag vill inte gå ner mig mer än totalt. Botten var nådd, och är nådd. Men man kan ändå sjuka lägre än så, och då har man inte mycket kvar att känna.

Därför vill jag hitta en magkänsla som känns rätt. Och i detta fall pratar jag om boende. Min magkänsla är väldigt viktig för mig, eftersom det just nu är något av det ända jag kan styra över. Snurrigt? Logiskt? Well, ha inte för höga förväntningar after all, jag är ju ändå blond! ;-)

Så i fortsättningen måste man jobba hårdare än någonsin, och jobba åt dom som jobbar, ha mål och inte nöja sig med mindre! Vilka kloka avslutningsord, jag slutar nog skriva nu ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback