Eftersändning

                                                                 Datum: 2010-07-01 / Tid: 08:50:42
Posten kom igår, eftersändning. 2 nummer av hundsport med whoho!

Jag tycker iofs att vissa artiklar är för trångsynta, men det är kul att läsa om folks träningsmetoder och uppfostringstankar. Varför ska man krångla till det så egentligen? Sunt förnuft på hundiska tack!

Vi kan inte ställa krav som hunden inte förstår, det är svårt att förstå kinesiska eller hur? Tänk på det då! Prata på hundens språk, skrik, och gap på svenska (eller annat människospråk) kommer inte leda till en trygg och stabil hund det vet jag det.

Sen ska man inte skälla på hunden med namnet, det tycker jag är en väldigt bra grej o tänka på, och appråpå namn så finns det 1 miljon olika namn allt från människonamn till typiska hundnamn till folk som kallar hunden för tex Snicksnack (eller nått i den stilen)

Jag personligen skulle inte kunna få för mig att döpa hunden till Gunn eller Bertil, tänk att stå och prata om hunden med människonamn, eftersom jag ändå pratar om våra hundar på det sättet jag brukade göra, hade det varit väldigt förvirrande det kan jag lova, folk hade trott att jag var kär i gamling ;)

However, nu kallar jobbet! Hundnamnen snurrar i huvudet en del och man hoppas. Men jag har nog rätt klart för mig vad det blir, om det blir som jag blir. Filip är ju tex sugen på "Rambo" osv, men jag tycker mitt namn på ett visst kön är klockrent, även på ett annat kön om det blir en viss färg. Men vi får se, en dag i taget! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback