THOMAS FINNBORG (M)

                                                                 Datum: 2011-01-26 / Tid: 03:10:30
Att jag inte är ett moderatfan hör inte hit. Att jag har personliga åsikter om moderaterna och allt pälsbärande är inte relevant.

Men när dom skriver en motion om kamphundslicens är vi ute på djupt vatten, tyvärr. Allt som diskuteras är hurvida man ska lyckas förbjuda vissa folk att ha kamphund, grundtanken är fin och visst besvär hade besparats dessa raser, men jag tror inte man kommer runt mörkertalet.

Mörkertalet är för stort, pitbull är inte ens en godkänd ras i Sverige detta gäller bara amstaff, och staffe. Resten klassas som blandrashundar, så jag förstår inte hur ni ska nå in på detta med alla blandade raser, ska vi förbjuda blandrasaveln helt då, för att veta vad en hund "innehåller" i rasväg?

Licens är snurrigt, förbjud gör mig mörkrädd. Dessa underbara hundar, som bara kräver sin ägare, precis som alla hundar gör! På 70-talet var man rädd för dobermann, sen gick det över till rottweiler något årtionde efter, nu är det kamphundar och pitbulls, ooooh vad farliga dom är! Inte, om man gör som man bör! Nu har jag bara den "näst" farligaste hundrasen hemma, en Rottweiler, men om ni vill träffa henne är ni mer än välkomna. Vi måste utbilda folk, inte förbjuda! Förbjuder man så flyttar man bara problemet från en ras till en annan, för alla hundar är rovdjur! Och då kan vi trippa runt här med våra små pudlar, för det är dom hundarna som "folk" kan ha överseende med om dom biter.

Jag uppmanar er att kontakta Thomas Finnborg och ge er synpunkt och kräva svar!


Kontaktuppgifter
Adress: Sveriges riksdag, 100 12 Stockholm
Telefon: 08-7866373
E-post: [email protected]


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback