We got your back!

                                                                 Datum: 2010-05-25 / Tid: 11:41:40
Sorg kan få folk att göra tokiga saker, just nu är det inte sorgen i sig, utan kärleken!
Förra veckan bokade jag tid hos Emma för min tatuering! Hade tänkt vänta att skriva om den tills den var gjord, men jag klurar så mycket på den så att ta del av lite åsikter som kanske kan förbättra den är aldrig fel :)

Ska ha vovvarnas huvuden med en regnbåge (rainbowbridge, stället där allt är bra..) symboliskt, fint. Så ska dom "springa" under så man slipper bara ett huvud rätt upp och ner. Lite text, eller eventuellt namnen också. Klurar lite exakt på hur den ska bli men gav våran goda vän, och tattuerare fria händer lite med, bara hundarnas bild som jag har bestämt. Vi får väl se, det blir först i juli men man velar ju lite fram och tillbaka, efterlängtat och lite nervöst, hur ont gör det på ryggen, tro? Problemet är väl att Chili är svart, och Ninja var brun med svart mask. Färg känns "rätt" men ska man skugga Chili då? Det där kan jag inget om, men man ser nog när den är klar att det blir som man tänkt sig utan att uttrycka sig!

Fjompiga jag har ju en på benet nertill, den tog 1,5 timma och jag klarade förvisso hela på en och samma gång. Men jag kände mig inte så kaxig då asså. Den tar nog längre tid. Vill inte ha "fjortis"stämpeln så den ska inte gå för nära korsryggen ;) inte bara av den anledningen dock! :) Sen inte för högt, inte så kul med hundarnas huvuden halva under bh:n, så den måste sitta mitt på ryggen så hela syns även med kläder (inte tröja då..)

Hur som helst, placeringen är väl vald. Inget kunde undgå mina vovvar, dom såg och hörde allt. Så symbolen får bli lite "We got your back..." dessutom gillar jag tanken.

Har sökt på "hundtatueringar" och hittat några små delar här och där som man gillar, men eftersom man fortfarande klurar på den tar jag givetvis mer än gärna emot lite idéer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback