Det finns inga garantier

                                                                 Datum: 2010-06-27 / Tid: 22:05:19
Trägen vinner hette det förr, den envisa fixar det liksom. Jag är ju väldigt envis, så borde jag inte vinna då? På något vis? Jag måste hitta något fin lägenhet o det rätt fort för tiden drar iväg! Hur kan juni redan var i princip över?

Juni, Juli och Augusti utgör tillsammans 92 dagar. 92 dagar sommar. Entredjedel är verkligen förbi, kanske mer.

Vi sa det till mina kusiner idag också, att vi har haft en jädrans otur i vår familj detta året, allt på samma gång och vi ser inget slut på eländet. Han skrattade lite och höll med, och sa att ja nu är halva året iaf gjort. Och det känns ju tragiskt men sant.

Jag kanske borde ha nedräkning till nyår?

Hur som helst så har vi spenderat dagen på sjukhuset och resten av dagen löpte fort förbi när jag och mamma kollade på områden att bo i och intressanta lägenheter, vi har dock inte några vidare jättebra känslor egentligen, gäller att söka och leta och försöka ha tentaklerna ute för ett nytt hem är väl verkligen att föredra asså.

Men man vill ju göra rätt köp också, we will see...

Det finns som sagt aldrig några garantier på att det verkligen blir bättre eller på att vi har något positivt att se fram emot, men vi hoppas. Jag längtar verkligen, efter kärlek på fyra ben. För vi är fortfarande olyckliga utan er, och även om det aldrig försvinner kan våra djur vara förebilder för en kärlek som bara djur kan fylla.

Hur som helst var midsommar precis vad jag behövde. Goda vänner som avrundades dagen efter i Slottsskogen och inne med middag och drinkar i Linné. Jag fick verkligen en liten sommarglädje, Hoppas på mer sånna dagar detta året!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback